Załatwianie spraw
ZAŁATWIANIE SPRAW
Samorządowe Centrum Obsługi Placówek Oświatowych w Strzelcach Krajeńskich jest jednostką organizacyjną Gminy Strzelce Krajeńskie, działającą w formie jednostki budżetowej i prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych.
Podstawową działalnością Centrum jest obsługa i nadzór w zakresie spraw finansowych, organizacyjnych i administracyjnych placówek objętych systemem oświaty – przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzelce Krajeńskie oraz obsługa i nadzór w tym samym zakresie nad Żłobkiem Samorządowym w Strzelcach Krajeńskich.
Adresy e-mail Samorządowego Centrum Obsługi Placówek Oświatowych
Dyrektor – Monika Sikora: m.sikora@strzelce.edu.pl
Zastępca Dyrektora – Kinga Kwiatkowska: k.kwiatkowska@strzelce.edu.pl
Główna księgowa – Agnieszka Goździcka: a.gozdzicka@strzelce.edu.pl
Sekretariat – Aleksandra Czyrniańska: scopo@strzelce.edu.pl
Płace – Justyna Pytlos: j.pytlos@strzelce.edu.pl, Agnieszka Muszyńska: a.muszynska@strzelce.edu.pl
Księgowość – Jolanta Dziewińska: j.dziewinska@strzelce.edu.pl, Alicja Kryl a.kryl@strzelce.edu.pl
Zamówienia publiczne – Marta Romankiewicz: m.romankiewicz@strzelce.edu.pl
Do zadań Centrum należy w szczególności:
- Obsługa księgowo – finansowa placówek;
- Przygotowywanie w porozumieniu z dyrektorami placówek projektów planów finansowych;
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowo – finansowej;
- Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych;
- Określanie potrzeb w zakresie modernizacji i remontów obiektów placówek;
- Współpraca w zakresie prowadzenia przetargów zgodnie z zamówieniami publicznymi;
- Organizacja inwentaryzacji, nadzór i rozliczanie prowadzonych inwentaryzacji w placówkach;
- Opiniowanie i przedkładanie do zatwierdzenia burmistrzowi projektów arkuszy organizacji roku szkolnego;
- Prowadzenie spraw płacowych pracowników placówek;
- Zgłaszanie pracowników do zakładu ubezpieczeń społecznych, sporządzanie deklaracji, informacji, raportów, zaświadczeń oraz korekt;
- Przygotowywanie danych do sprawozdań GUS;
- Przygotowanie dokumentacji do przeprowadzenia konkursów na stanowiska dyrektorów placówek;
- Prowadzenie dokumentacji związanej z przyznaniem świadczeń na pomoc zdrowotną dla nauczycieli;
- Prowadzenie dokumentacji związanej z oceną pracy dyrektorów placówek;
- Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń;
- Dokonywanie kontroli jakości świadczonych usług przez żłobek, kluby dziecięce i opiekunów dziennych;
- Dokonywanie kontroli wykorzystania i rozliczenia dotacji oraz korzystania z mienia gminnego przez niepubliczne szkoły i przedszkola;
- Dokonywanie kontroli wykorzystania i rozliczenia dotacji oraz korzystania z mienia gminnego przez publiczne szkoły i przedszkola prowadzone przez osoby prawne lub osoby fizyczne inne niż Gmina;
- Dokonywanie kontroli placówek obejmującej wybrane zagadnienia lub wynikającej z bieżącej, pilnej potrzeby sprawdzenia stanu faktycznego;
- Prowadzenie spraw pracowników placówek w zakresie rent i zaopatrzenia emerytalnego, prowadzenie rejestru wniosków o renty i emerytury;
- Prowadzenie spraw związanych z kształceniem młodocianych pracowników;
- Prowadzenie dokumentacji związanej z „wyprawką szkolną”;
- Prowadzenie dokumentacji związanej z dożywianiem dzieci w placówkach;
- Obsługa Systemu Informacji Oświatowej, pomoc placówkom przy sporządzaniu sprawozdań;
- Prowadzenie akt osobowych pracowników i dyrektorów placówek;
- Prowadzenie spraw związanych ze spełnianiem obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 – 18 lat na terenie gminy;
- Udzielanie pomocy dyrektorom placówek w sprawach związanych ze stosunkiem pracy;
- Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Mieszkaniowym;
- Prowadzenie spraw związanych z obsługą Pracowniczej Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej;
- Organizowanie sprawnego i bezpiecznego dowozu dzieci do szkół i przedszkoli;
- Zarządzanie dowozem dzieci niepełnosprawnych oraz organizacja dowozu przez innych przewoźników.